loading...
شهرستان درگز
کیانوش انصاری بازدید : 276 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

به نام خداوند جان و خرد

 

 مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید

 

سلام بر همشهریان و هموطنان عزیز

و درود بر مردی که لبخند او استعاره‌ای از امید است و صبر. برای نسلی که امروزش حاصل روزهای هدر رفته است... و نسلی که امروز چشم به راه فرداست و چشم به راه سید مظلومی که به فرموده آن معمار کبیر انقلاب فرزند خندان پیامبر است.

امروز همه می بینیم و حس میکنیم تهدید و تحدید بسیاری از شالوده های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی این جامعه را و برهیچ کس پوشیده نیست که سیاست های شتاب زده و بدون کارشناسانه اخیر چه آسیب هایی بر دستاورد های انقلاب و آرمان های آن امام راحل وارد آورده است.

قبل از دوران ریاست جمهوری خاتمی کشور ما در انواع تحریم ها ی بین المللی به سر میبرد و موشک های امریکا بر خاک ما نشانه رفته بودند. کشور در خطر جنگ و آشوب و عقب افتادگی و مردم به ناچار رو به آوارگی، اتحادیه اروپا تمامی سفرای خود را از کشور ایران احضار کرده بود و روابط بین المللی در اوج افول تاریخ جمهوری اسلامی می بود و کشور ایران روز به روز به انزوا کامل جهانی نزدیک میشد.

بعد از به قدرت رسیدن سید محمد خاتمی و یارانش خطرات از تحریم و انزوای بین اللملی گرفته تا بحران مدیریت رفع شد. دروغ و ریا از گفتمان دولتمداران رخت بربست و به قول خاتمی "گرچه همه چیز را نگفتیم اما هر آنچه گفتیم راست بود". بحران مدیریت و بحران های اقتصادی هرچند کاملا حل نشد اما همه چیز رو به بهبود و ثبات بود و اگر چه کفن پوشان بعید از تمدن، برای دولت خاتمی هر نه روز یک بحران می آفریدند اما تورم، فقر، بیکاری و... مثل امروز آنقدر فاحش نبود که چون جامه ای تنگ، به درد آورد استخوان های این ملت بیگناه را. ما طیفی از جوانان و دانشجویان شهرستان درگز فارق از هرگونه خط سیاسی یک شعار مشترک داریم: "دریغا که ایران ویرانه شود" و بر این باور هم نیستیم که خاتمی همان قهرمان منجی است! اصلاحاتی که خاتمی شعار آن را داد و برای وی کوشید در ذهن ما تداعی تمدن اصلاحات امیرکبیر در تاریخ استبداد زده ایران است و امید داریم تا خاتمی با تکیه بر همان عهد پیشین و گرچه مظلومانه اما با شجاعت و تدبیر پا به عرصه انتخابات بنهد و اهداف جنبش پاک و صادق اصلاح طلبی را پی بگیرد.

ما طیفی از جوانان و دانشجویان شهرستان درگز به نماینده گی از تمامی جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان درگزی که برای آینده شهر و کشورشان نگران و متوجه هستند از تصمیم حضور خاتمی حمایت میکنیم و از سید محمد خاتمی و یارانش می خواهیم که چون گذشته استوار و صبور در عرصه انتخابات به پرچم داری خاتمی پا به عرصه بنهند و رضای خداوند متعال پشت و پناه تمامی آزاده گان و انسان های شریف باد.

 

آقای خاتمی ما معتقدیم باید بیایی چرا که:

1. وضعیت کشور، در عرصه های سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ، آزادی های مدنی و... در شرایط مناسبی به سر نمی برد و بانی فاصله روز افزون ملت و دولت است، به گونه ای که ملت دیگر خسته و افسرده شده اند و به دلیل سیاه نمایی ها در آمار ارائه شده به ملت و مدرک های جعلی و… اعتماد عمومی به حاکمیت تضعیف شده است و خاتمی حداقل با ملت صادق است.

2. خاتمی در دنیا آبروی زیادی دارد زیرا که خاتمی از گفتوگوی تمدنها حرف زده و نه از نابود کردن یک ملت از روی نقشه جغرافیا! خاتمی در عرصه ی بین المللی فیلسوف قرن و... نامیده شد و نه فاشیست و... و این آبرو را امروز باید فدای ملتش بکند. و به عرصه بیاید تا سیاست تنش زدایی را جایگزین سیاست تنش زایی بکند و انواع خطرات و تحریم ها و تحقیر های بین المللی را از گریبان ملت بزرگ ایران برهاند

3. به قول سعید حجاریان آن بزرگ ایستاده ی اصلاحات: تا آنجایی که چشم انداز نشان می دهد، شرایط اقتصاد جهانی رو به رکود دارد و درآمدهای نفتی ایران همچنان سیر نزولی خواهد داشت و مردمی که طی این سال ها با تزریق پول نفت به سیستم صدقه پروری عادت کرده اند، دیگر امکان زندگی حداقلی را نیز نخواهند داشت. کارخانه ها ورشکسته خواهند شد و تورم فزاینده همچنان ادامه خواهد یافت. لذا، کشور برای نجات از بحران اقتصادی به دولتی با کفایت و کارشناس نیازمند است که بتواند سیاست ((کمربندهای سفت)) را اعمال کند و مردم هم به این سیاست او اعتماد داشته باشند. خاتمی نشان داده است که می تواند رئیس چنین دولتی باشد.

4. خاتمی یک اصلاح طلب میانه رو است که اولا از سد شورای نگهبان میگذرد و تنگ نظران توان حذف وی را ندارند دوما اقبال و اجماع روشنفکران و روحانیون بر وی بیشتر است و ائتلاف اصلاح طلبان هم بسیار ساده و آسوده شکل خواهد گرفت و حتی اگر خودگامگانی در این جناه خارج از ائتلاف اصلاحطلبان حرکت بکنند و در مقابل خاتمی بیستاند. اسباب حل و ریزش خود و حزب خود را فراهم خواهند کرد و هیچ آسیبی به روند پیروزی اصلاح طلبان نخواهند زد ولی چنانچه حتی جناه اصلاحات بر روی یک کاندیدا به غیر از خاتمی ائتلاف هم داشته باشد خودگامگان قدرت رای شکنی خواهند داشت.

5. دفاع از اسلام در درون و بيرون از مرزهاي ايران: متاسفانه اسلام تقريبا در مظلوم ترين دوران تاريخي خود به سر مي برد. روزگاري مرحوم سيد جمال الدين اسد آبادي گفته بود حجاب اسلام مسلمانان است. اين واقعيت امروزه بيش از هر زمان ديگري رخ مي نمايد. اكنون قرائت ناصحيح از اسلام كه آنرا در رديف  راديكال ترين و پرخاشگرترين مكاتب و ايدئولوژي هاي تاريخ قرار مي دهد، از سوي برخي بنيادگرايان و سلفي ها خارج  از كشورخاصه از سوي تروريست هاي القاعده مطرح مي گردد. لذا درشرایط کنونی ظهور رهبران مسلمان نوانديش و ميانه رو نظير خاتمي كه اسلام را دين منطق و گفتگو مي دانند. بار ديگر به شكل كاملا محسوسي ضروري به نظر مي رسد

6. دفاع ازجمهوریت نظام: در آستانه برگزاري هر انتخابات جمعيتي كثير از بهترين فرزندان انقلاب و مومنين به نظام به استناد بندهاي اول و سوم از ماده 28 انتخابات رد صلاحيت شده و به گوشه انزوا رانده مي شوند و در مقابل جمعي ديگر از اصحاب فرصت و ... به شيوه هاي نادرست جايگزين آنان مي گردند. اين  اندوه آنقدر بر دل ياران ديرين انقلاب سنگيني مي كند كه آرزو مي كنند اي كاش خداوند آنان را شايسته همرديفي ياران شهيدشان مي دانست تا چنين روزهاي غمباری را شاهد نباشند. اين درد هنگامي دو چندان مي شود كه مي دانند در فرآيندي فرسايشي در نهايت آنچه آسيب مي بيند پايه هاي مستحكم نظام جمهوري اسلامي است. التيام اين درد مشترك در شرايط كنوني بدون هيچ ترديدي سيد محمد خاتمي است. حتی اگر باز هم گرفتار برگزاری انتخاباتی چون انتخابات مجلس هفتم بشود

7. متاسفانه دوباره در این کشور زمزمه ی فرار مغزها و سرمایه ها شنیده و دیده می شود. و از دلایل آن ناامنی به دلیل ترس از جنگ است و جاذبه وجود امکانات و آزادی و رفاه بیشتر در کشور های دیگر در مقایسه با ایران ما، و ما معتقدیم در اندازه استاندارد های جمهوری اسلامی میشود از این مشکل ملی جلوگیری کرد و برای رفع آن به مدیریت روشنفکری چون خاتمی و یارانش نیازمندیم.

در پایان از خداوند متعال برای این ملت بزرگ و اندیشمند صبر و تحمل افزون خواهانیم.

 

بر آستانه خویش خفته ایم

بی دنباله ای از پی

و حسرت از چشمانی است که نبسته ایم هنوز

غروب سر بسته و یک فنجان خالی

همه بر میز مانده ایم

که تو می آیی شاید؟

**لیست اعضای هیات موسس ستاد ملی جوانان حامی خاتمی را در ادامه مطلب بخوانید**

 

ادامه مطلب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 393
  • بازدید ماه : 999
  • بازدید سال : 13,511
  • بازدید کلی : 90,258