loading...
شهرستان درگز
کیانوش انصاری بازدید : 232 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

خاتمی رخت دامادیش را به تن کرده؛ منتظر بله ی "آقا"ست

در روز ها و ماه های اخیر بارها و بارها زمزه ی آمدن یا نیامدن خاتمی به عرصه ی انتخابات به عنوان نامزد صندلی ریاست جمهوری مطرح بوده و اکثریت جامعه و افکار عمومی بر این سوال هستند که "آیا خاتمی می آید؟!"

در این بین نظرات و دیدگاه های مختلف بسیار مطرح بوده است اما در مناطقی که استبداد زدگی و دلسردی در بین اجتماع افزون است. همواره جملاتی با مضمون های متشابه شنیده می شود. مثلا بعضی میگویند: "نمی گذارند خاتمی بیاید" و یا "اگر بیایند نخواهند گذاشت رای وی از صندوق ها بیرون بیاید" و یا اینکه "اگر رای بیاورد هم نمی گذارند کار کند" و یا جملات متشابهی که وجه اشتراک تمام آنها را می توان استبداد زدگی و عدم اعتماد عموم بر فضای سیاسی کشور دانست که از نشانه های بارز فاصله ملت و دولت است.

مردم به امام و جمهوری اسلامی رای آری دادند و با وی بیعت کردند زیرا که شعار ایشان "میزان رای ملت بود" و در تمامی سیاست ها و برنامه های کشور با ملت صادق بودند و اینگونه بود که اعتماد عمومی نصبت به امام به آن میزان بالا بود که هنوز هم از وی به عنوان یک رهبر و اعتبار یاد می شود. و اینک اکثریت همان ملت و فرزندانش دلسرد از صداقت و راستی صندوق های رای و دستگاه ها شده اند به گونه ای سخن می گویند که گویی در مورد مصدق و حاکمیت سلطه طلب و لجباز زمان وی سخن می گویند. بعد از فوت امام (ره) رهبر هر که باشد وظیفه بسیار بزرگی دارد زیرا که جاینشین مردی بزرگ و انسانی عزیز است که اکثریت قاطع مردم تا انتهای عمر گران بهایش به او اعتماد کامل داشتند و او را به عنوان رهبری با درایت و قوی که حتی از فرماندهی لیبرال ها بر دستگاه اجرائی حراس و ضعفی نداشت می شناختند. بعد از اینکه آن بزرگوار به رحمت خداوند پیوست، آیت آلله خامنه ای به عنوان رهبر کشور اسلامی پذیرفته و معرفی شد. به اعتقاد من ایشان بعد از رهبری خود خدمات بسیار گران و مقدری به این ملت کرده است و انصافا می توان گفت که ایشان فرد مناسبی برای جانشینی امام و رهبری کشور بوده اند. ایشان همیشه در طول رهبری خود از جمهوریت و اسلامیت از استقلال و آزادی دفاع کرده اند.

در رقابت های سیاسی جناه ها، احزاب و گروه های سیاسی تمامی بنای خود را بر استفاده از امکانات در اختیار خود دارند ولی گاهی بعضی زیادی خواهی کرده و از شخصیت های فرا جناهی و محترمی که هیچ تعلقی به هیچ کدام از جناه های فعال و خدمتگذار ندارند و مورد استفاده هیچ یک نیستند قصد استفاده میکنند. نباید اجازه داده شود مقام رهبری که از قدرت و شوکت زیادی نزد دستگاه ها و افکار عمومی برخوردارند مورد استفاده در رقابت های سیاسی باشند و یک جناه برای فشار به جناه مقابل خود و... از شخصیت و جایگاه ایشان استفاده بکند. رهبری همیشه در همه دولت ها حامی دولت بوده و مورده احترام همه گروه هاست؛ نباید یک جناه وابسته به دولت از حمایت دولت توسط رهبر سوء استفاده ی جناهی بکند و چماق بشود بر سر رغیب، اخیرا سخنان بدون اشاره مقام رهبری به شاه سلطان حسین و... مورد سوء استفاده برخی روزنامه های جهت دار و گروه ها قرار گرفته و باعث شده که این ذهنیت در جامعه صورت بگیرد که مقام رهبری با استفاده از وجه قانونی خود در پی تضعیف اصلاح طلبان و خاتمی و اندیشه نیمی از ملت ایران است. امروز مردم به خوبی می دانند و آگاهند شاه سلطان حسین و آنکه با بی توجهی و ماجراجویی دانسته و یا ندانسته تیشه به ریشه این ملت می زند کیست. شاه سلطان حسین با بی توجهی و لجبازی با دنیای خارج و خطرات پیش رو موجب خطرات و خسارت بسیار بر کشورش شد. صدام حسین جنگ طلب و ساختارشکن بود که چون شاه سلطان حسین به استبداد در درون و سرکشی و بی ادبی در بیرون نظام خود مشغول شد و نتیجه دولتش در درون زیرزمینی تنگ و تاریک شد که گورکن هم در همچین مکانی طاقت زندگی نداشت. و هوا داران و شبه نظامیان بعثی که در عرصه سیاست برای خود شوکتی به چنگ آورده بودند و قدرتی با سیاست های انحصار طلبانه و اقتدارگرایانه رهبرشان صدام حسین، نتیجه شان قایم شدن در پستوهای تنگ و تاریک و برنامه ریزی برای بمب گذاری و ریختن خون مردم خود و زوال و نابودی شد.

امروز افکار عمومی و تمامی جوانان اصلاح اندیش و طرفدار خاتمی بر این احساسند که عده ای به هر قیمتی می خواهند که خاتمی نیاید و از خاتمی در هراسند و با سوء استفاده ی عده ای زیاده خواه از سخنان بی ریا ی مقام رهبری باعث آن هستند که تمامی این جریان و بی اعتمادی متوجه رهبری و حاکمیت بشود و بی شک همین خواهد بود. چنانچه رهبری تصمیم بگیرد چه کسی بیاید و چه کسی نیاید و مردم بگویند که اگر فلانی بیاید آسیب می بیند چرا که به خاطرمحبوبیت و دگر اندیشی اش دچار غضب رهبری خواهد شد پس انتخابات به چه معناست؟ اصلا واژه انتخابات معنای لغوی خود را از دست خواهد داد و وقتی که رهبر به جای 70میلیون نفر رای بدهد و تصمیم بگیرد خوب بر سر صندوق های رای هم خود ایشان باید به جای همه برگ تعرفه دریافت بنمایند و زحمت پر کردن این برگه ها هم با خود ایشان خواهد بود. که بی شک اینهمه ماجرا نظر رهبری نبوده و تنها یک عده انحصارطلب از سخنان آگاهانه مقام رهبری استفاده سوء و تبلیغاتی کرده اند. به نظر من (به عنوان یک شهروند ایرانی) باید این واقعیت به همه ثابت بشود که دست رهبری پشت تمامی خیرخواهان و قانون مداران و سیاسیون دلسوز هست اما هیچگاه جایگاه خودشان را خرج یک جناه نکرده و نمی کنند؛ آن هم دولت و دولتمردانی که هنوز چهار ساله ابتدائی شان تمام نشده در افکار عمومی شکست خورده اند و سیاست های نا به درست ایشان به 25% تورم بی سابقه در ایران و منطقه نتیجه شده است دولتی که 200میلیارد دلار سرمایه ی این مردم بیگناه را معلوم نیست چه کرده است و در آمد بی سابقه در طول تاریخ ایران از فروش نفت "ملی" کجا رفته که وضعیت کشور این است؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 13,730
  • بازدید کلی : 90,477